SLIDER

UUDEN SOHVAN HANKINTA

Postaus toteutettu yhteistyössä Veken kalusteen kanssa.

Mun haave on jo pienen ikuisuude ollut uusi sohva. Meillä on kuuden vuoden aikana ehtinyt olla divaanisohvaa, kahta erillistä sohvaa, vuodesohvaa, vaaleaa, tummaa, harmaata... Nyt meillä on kolmisen vuotta ollut kaksi erillistä harmaata kangassohvaa. Sohvat ovat palvelleet hyvin, mutta joka ikisen sohvan kohdalla olen kironnut sitä koirankarvan määrää, joka kangassohvaan suorastaan liimautuu kiinni. Ja niitä ei tunnu saavan irti ei millään! Etenkin, kun meidän koirista irtoava karva on paksua ja piikkimäistä - se oikein kaivautuu sohvakankaaseen. Olen kokeillut ihmesienet, sheivaushöylät, ikkunalastat - ei ei ja ei. Saahan niillä sohvan hetkeksi aikaa siistiksi mutta parin päivän päästä tilanne on jo ennallaan. Okei, en voi syyttää karvamäärästä tällä hetkellä vain koiria, sillä mun hiustenlähtö on raskauden jälkeen ollut aivan järjetöntä ja niinpä sohvasta löytyy myös mun hiuksia... Lisäksi mua kyllästyttää kaksi erillistä sohvaa, kun me kuitenkin usein koko perhe ängetään samalle sohvalle. Näiden "ongelmien" pohjalta lähdettiin miettimään millainen sohva meille seuraavaksi sopisi ja lopputulos oli: nahkaverhoiltu divaani- tai kulmasohva.

En edes oikeastaan ymmärrä, miksei olla hankittu tai edes harkittu nahkasohvaa jo aiemmin. Sehän on miljoona kertaa helpompi pitää puhtaana ja siistinä. Se on yleensä paljon "pitkäikäisempi" kuin tavallinen kangassohva. Luin ja kyselin myös paljon kokemuksia nahkasohvasta lapsi- ja/tai koiraperheessä ja sain vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia. Ei tartu koirankarva (tai mun hiukset...) ja esimerkiksi lapsen vahingossa sohvalle kaatama juoma on helppo siivota pois. Ehkä nahkasohva on tuntunut mulle aiemmin jotenkin kovalta ja kolkolta, mutta nettiä selaillessa oon löytänyt paljon inspiraatiota siihen, miten nahkasohvankin saa näyttämään pehmoiselta ja kutsuvalta.

Yhteistyössä Veken kalusteen kanssa alettiin selailemaan heidän kattavaa sohvavalikoimaansa. Sohvan väriksi haluttiin valkoinen, sillä musta sohva tuntui liian massiiviselta meidän sisustustyyliin. Eli kriteereitä olivat nahkaverhoilu, divaani- tai kulmasohva sekä mahdollisuus valita väriksi valkoinen. Me päädyttiin puntaroimaan näitä kolmea sohvaa:

1. ELIS AVOKULMASOHVA NAHKAVERHOILULLA
2. NEISER NEMO KULMADIVAANISOHVA
3. MONDO AVOKULMASOHVA 


Näissä kaikissa sohvissa mun silmää miellytti siro ulkomuoto ja metalliset jalat. Mun mielestä nää kaikki myös muistutti jollain lailla toisiaan ja selatessa meninkin monta kerta sekaisin, että mitä olin viimeksi katsonut. Tuo keskimmäinen vaihtoehto vaan ei ole toisten lailla kulmasohva vaan ISO kulmadivaanisohva ja sen käsinojat ovat hieman erilaiset. Mikä näistä sohvista sopisi parhaiten teille eli mikä on sun lemppari? Entäpä ottaisitko nahkasohvan itsellesi mieluummin mustana vai valkoisena?

Mie palaan seuraavassa sohvapostauksessa paljastamaan, mikä näistä kolmesta sohvasta lopulta kotiutui meille. Osa on ehkä saattanut jo nähdä uuden sohvan vilahtavan mun instan storyssa, mutta hys hys - ei paljasteta sitä kaikille vielä... ;)

Ihanaa keskviikon iltaa 
Enni

2 kommenttia

  1. Hitsit, oon nähny sen sohvan vilahtavan siellä intassa, mutta en muista mikä se näistä ois voinu olla! :DD Mutta veikkaan kolmosta... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! :D Pian se selviää.... mut se on I H A N A ! <3

      Poista

© Mustavalkoisen värikästä • Theme by Maira G.