SLIDER

RASKAUSKUULUMISIA

(julkaistu 22.3.2017)

No nyt olisi sen raskauspostauksen aika taas pitkästä aikaa! Aika menee todella nopeasti ja hoksasin että tätä tahtia en ehdi montaakaan raskauspostausta kirjoittaa ennen kuin tämä minityyppi saapuu maailmaan. Mutta nyt!
Oon nyt siis raskausviikolla 24 (23+1), joka tarkoittaa sitä että n. 58 prosenttia raskaudesta on kulunut. Eikö ole hurjaa, kohta enää 40 prosenttia jäljellä?! Oon nyt viimeiset noin neljä viikkoa voinut aika hyvin ja jaksanut töissäkin entiseen malliin. Kaikenlaisia kipujahan tämä raskaus tuo ja vie mennessään, mutta yleisesti ottaen oon ollut ihan hyvinvoiva. Mutta kyllä sitä tässä vaiheessa jo ihmettelee mihin kaikkeen naisen kroppa on oikeasti valmis venymään! Ihan jo sekin tuntuu uskomattomalta, että mun mahassa kasvaa ja elää ihan oikeasti IHMINEN, VAUVA? Varsinkin nyt viimeisten parin päivän aikana asia on alkanut erilailla konkretisoitumaan kun tyyppi on alkanut monottaa mun mahaa aika kovaankin malliin, välillä jopa omaa keskittymistä häiriten, koska kaikki on niin uutta ja ihmeellistä eikä tuollaiseen mahamyllerrykseen ole vielä tottunut. Eilen myös Mikko sai ensimmäisen kerran tuntea vauvan potkut ja ihan useampaan kertaan! Aiemmin minityyppi on ujostellut ja suostunut potkiutumaan näyttävästi vain mulle, mutta eilen sai Mikkokin tuntea että kyllä siellä mun masussa ihan oikeasti joku yksiössään asustelee. Kaiken kruunasi se, että potkujen tuntemisen jälkeen vaan molemmat tuijotettiin mun mahaa ja nähtiin kun koko maha pomppi kun pikkuinen vipelsi ja potki menemään! Siinä me sitten ensimmäisen kerran kolmistaan perheenä oltiin jonkinlaisessa vuorovaikutuksessa. Ihan uskomatonta! 


Mun maha alkoi ottaa jonkinlaista kasvuspurttia siinä viikon 18 tienoilla ja kasvu tasaiseen tahtiin onkin jatkunut. Välillä mua jo vähän jännittää, että millaisiin mittoihin tämä ehtii paisumaan! Nämä kuvat on otettu viikolla 22+ ja noistakin mitoista on tultu jo aikalailla parissa viikossa ylöspäin. Löysät perusneuleet vielä menee ja pitkät topit venyy aikalailla kummun yli, mutta tavan housuista ei enää ole puhettakaan vaan oon siirtynyt täysin äitiyshousuihin - joitain löysääkin löysempiä kotikollareita lukuunottamatta. Paidatkin mulla menee aikalailla äitiysmallistosta, sillä istuuhan ne parhaiten kun on raskausajalle suunniteltuja. :) 
Reilu pari viikkoa sitten käytiin rakenneultrassa ja kaikki rakenteet näyttivät juuri siltä miltä tällä hetkellä kuuluukin. Pään muodon on pikkuinen perinyt isältään, sillä kätilö sanoi pään olevan ennemmin siro ja pitkulainen kuin pyöreä. Muutenkin minityyppi oli ainakin vielä varsin sirorakenteinen. Siellä hän näytti meille kieltä ja vilkutteli. Napanuora häntä sevästi otsalla pyörimässä häiritsi, kun sitä piti käsillä huitoa. Naurettiinkin, että varmaan ajattelee siellä, että "kaiken maailman johtoja sitä täälläkin on edessä".. :D Sukupuolensakin hän suostui näyttämään ja mun äidinvaistot pitivät ihan täysin paikkansa sillä meidän perheeseen saapuu heinäkuussa pikkuinen...

...PRINSESSA ❤ Mulla itselläni on alusta saakka ollut aika varma olo siitä, että mun masussa asustelee tytön tylleröinen! En oikein osaa edes selittää miksi, mutta sellainen tunne on vain ollut tosi vahvasti läsnä. Ehkä se johtuu siitä, että rankan pahoinvoinnin uskotaan kai enemmän ennustavan tyttöä ja sanotaan, että tyttö vie kaiken hehkeyden äidistään. Ja sen hän kyllä alkuraskaudessa teki! Meille oli aivan sama kumpaa sukupuolta minityyppi on, kunhan hän vain on terve. Iloisia ja onnellisia ollaan pienestä prinsessasta ❤ Hurahdin tuon rakenneultran jälkeen vähän vaateostosten suhteen ja saatoin ostaa jonkinverran pinkkiä, vaaleanpunaista, tyttömäistä ja röyhelöä. Koskaanhan nämä ultrakuvat eivät takaa 100 prosenttista varmuutta, joten katsotaan kotiudutaanko synnäriltä pinkkiin ja röyhelöön puetun pikkumiehen kanssa, haha! Noh, on meillä neutraalejakin vaatteita ja aina ehtii ostaa uusia ja vaihdella noita jo ostettuja jos näin kävisikin! Yhtä onnellisia, joskin varmaan vähän huvittuneita oltaisiin!
Siinäpä aikalailla tämän hetkiset kuulumiset raskauden osalta. Äitiysloma mulla alkaa kesäkuun puolessa välin, mutta luultavasti kesälomailen siinä alkuun ja jäänkin kotiin jo heti kesäkuun alusta, jos kaikki sujuu sinne saakka hyvin. Kohta siis enää n. pari kuukautta ennen äippälomaa, HURJAA!

Nyt toivottelen teille kivaa keskiviikon jatkoa ja suuntaan itse suihkun kautta sohvalle, sillä kohta alkaa Suomen huippumalli haussa. Muistattehan myös mun muut somet, joissa jaan raskauskuulumisiakin hieman reaaliaikaisempaan tahtiin: enniheidi niin instagramissa kuin snapchatissakin!
Enni

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© Mustavalkoisen värikästä • Theme by Maira G.