SLIDER

"ÄITI ON VÄHÄN VÄSYNYT" - VINKIT VÄSYNEEN IHON HOITOON

(julkaistu 25.8.2017)

Vaikka äitiys on aivan ihanaa enkä vaihtaisi sitä mistään hinnasta pois, on myönnettävä, että väsymys alkaa näkyä kasvoilta. Ja onhan se ihan ymmärrettävää, kun oma rytmi muuttuu aivan täysin. En oo oikeastaan koskaan ollut aamuihminen, mitä nyt raskauden aikana heräsin usein aikaisin, koska kivut ja kolotukset eivät antaneet enää nukkua pidempään. Normaalisti vetäisin kuitenkin sikeitä vapaapäivinä lähemmäs yhtätoista. Ja tää johtuu toki siitä, että oon ennemmin iltaihminen - valvon myöhään ja nukun pitkään. Nyt kuitenkin oletettavasti aamut alkaa tuon pikkuneidin myötä paaaaljon aikaisemmin. Joskus aletaan ölistä ja ihmetellä viideltä, joskus makoillaan kasiin saakka. Kerran ollaan taidettu nousta pätkinäisten unien jälkeen yhdeltätoista, mutta sitä ennen toki herätty useamman kerran syömään, vaipan vaihtoon ja jutusteluun. Nyt kun tyttö on pian kuukauden vanha, alan pikkuhiljaa tottua uuteen rytmiin ja yösyöttöihin. Vaikka edelleen yösyötöt menee hieman töttöröö -meiningeissä sillä en halua antaa itseni nukahtaa imetyksen aikana niinkuin jotkut tekee. Imetänkin siksi istueltaan ja Mikko aina nauraa mulle kun mun pää notkahtelee väsymyksestä puolelta toiselle, hah! 
Vaikka kroppa alkaa pikkuhiljaa ottaa uutta rytmiä omakseen niin kyllä mun kasvoista väistämättä paistaa väsymyksen merkit. Lisäksi mun täytyy ja hävettää myöntää että joinain iltoina kasvot jää pesemättä (vaikka en kotona meikkaa niin haluan silti pestä kasvot joka ilta ja aamu kunnon puhdistusaineilla) kun pitkän päivän jälkeen haluan vain kaatua sänkyyn samaan aikaan kun tyttö nukahtaa ensimmäiselle yöunipätkälleen. Ja kyllä mun ihosta huomaa, että se on alkanut jälleen kerätä epäpuhtauksia ja menettänyt kimmoisuuttaan. Isoja silmäpussejakaan ei valitettavasti voi kokonaan peittää, mutta muuten kasvojen ihoa voi monin keinoin ainakin yrittää pitää eloisana ja raikkaana. 


Sairaalassa muutaman päivän vietettyäni olin aivan kuolleen näköinen. Kaipasin jotain raikastusta koko kropalle mutta etenkin kasvoille. Olin suuren verenmenetyksen takia edelleen lakananvalkoinen ja muutenkin tuntui että iho on täynnä epäpuhtauksia. Sain hieman ennen laskettua MayBeautyltä kokeiluun pore mask -kasvonaamioita ja päätinkin heti kokeilla niitä! Pore mask lupaa mm. imeä iholta talia ja rasvaa, puhdistaa ihohuokosia, sulkea ne ja tehdä niistä pienempiä. Kasvonaamiota käytetään samalla lailla kun oikeastaan kaikkia naamioita: tuote levitetään iholle, annetaan vaikuttaa 15-30min ja huuhdotaan lämpimällä vedellä pois. Mun rehellinen mielipide on, että tykkäsin tästä tuotteesta aiemmin testaamaani face maskia enemmän. Pore mask jätti iholle raikkaamman tunteen eikä kiristänyt vaikutuksen aikana samalla lailla kuin face mask, joka sekin kyllä toimi ja poisti epäpuhtauksia! Tuote oli muutenkin helppo levittää ja huuhtoutui myös pois kasvoilta kevyellä pesulla. Peukku tälle siis!


Voitin myös jokin aika sitten instagram -arvonnassa ison paketin Herbinan tuotteita ja nekin ovat päässeet kovaan käyttöön! Erityisesti oon tykästynyt näihin Energy Boost -tuotteisiin. Pesen kasvot joka ilta (siis yritän..) puhdistusgeelillä ja kuorin kasvot pari kertaa viikossa. Tämä kombo yhdistettynä kasvonaamioon on pitänyt mun kasvojen ihon edes jollain lailla kunnossa väsymyksen merkeistä huolimatta! :) 


Pore Maskin ja Maybeautyn osalta mulla olisi teille taas -30% alennuskoodi, ja pääsette hyödyntämään sen tästä: 
KLIK!  Alennuskoodi käy kaikkiin Maybeautyn tuotteisiin! En hyödy klikkauksista, joten käykäähän rohkeasti katsomassa mitä tuotteita Maybeautylla on tarjota :)
Olen aloitellut synnytyskertomuksen luonnostelua... kyllä mie sen teille vielä kirjoittelen! Se vaan voi viedä vielä hetken. :) Nyt siirryn sohvalle sillä meidä pikkuprinsessalla taitaa olla nälkä. ❤
Enni 

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© Mustavalkoisen värikästä • Theme by Maira G.